Четвер, 18.04.2024, 20:40
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Меню сайту
Пошук
Календар
«  Січень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Наше опитування
Оцініть діяльність сел. ради
Всього відповідей: 930
ПОГОДА
Архів записів
ФОТО
посилання на сайти
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Коментарів: 566
Фотографій: 2005
Статей: 1055
Гостьова книга: 424
 
Головна » 2016 » Січень » 14 » ПРИЧИНИ ПЕРЕДАЧІ ДИТЯЧИХ САДОЧКІВ У РАЙОННЕ ПІДПОРЯДКУВАННЯ
14:44
ПРИЧИНИ ПЕРЕДАЧІ ДИТЯЧИХ САДОЧКІВ У РАЙОННЕ ПІДПОРЯДКУВАННЯ

   Як уже відомо мещканцям Воловця та Канори, з першого дня нового 2016 року, дитячі садочки, а також клуб і бібліотека, знаходяться у підпорядкуванні району і фінансуються з районного бюджету.

   Селищна рада була змушена прийняти рішення про передачу у зв’язку з необхідністю приведення статусу дошкільних навчальних закладів та закладів культури у відповідність до вимог ст. 89 Бюджетного кодексу України, яка регламентує, що «до видатків, що здійснюються з районних бюджетів, належать видатки на дошкільну освіту».

   Передачу було здійснено рішеннями депутатів Воловецької селищної ради від 15 грудня 2015 р. № 12 «Про передачу дошкільних навчальних закладів з комунальної власності територіальної громади до спільної власності територіальних громад сіл та селищ району» та від 24 грудня 2015 р. № 75 «Про передачу закладів культури з комунальної власності територіальної громади до спільної власності територіальних громад сіл та селищ району».

   Згідно вказаних рішень, з 01 січня 2016 року, безоплатно передано у районне підпорядкування два дитячих садочки у Воловці, дитячий садочок, клуб та бібліотеку в селі Канора. Слід зауважити, що ці заклади передано як організації, при цьому самі їхні будівлі залишилися у власності нашої територіальної громади.

   Зрозуміло, що процедура передачі є болісною для керівників закладів, колективу садочків. В перехідний період обов’язково виникнуть питання відносно штатів, фінансування, договорів по забезпеченню продуктами харчування і т.п., але всі вони можуть і мають бути оперативно вирішені керівництвом району та селищної ради. Має бути зрозумілим головне – подібна зміна в підпорядкуванні обумовлена чинним законодавством, згідно якого дохідна частина селищного бюджету формується без урахування витрат на утримання дитячих садочків і закладів культури.

   Про сказане свідчать сухі, але красномовні цифрові викладки бюджету:

Рік

Дохід загального фонду селищного бюджету, млн. грн.

Витрати на утримання дитячих садочків (ДНЗ), млн. грн.

Витрати на ДНЗ відносно доходу зф, %

2012

4,2737

2,7579

64,5

2013

4,2683

2,9690

69,5

2014

4,8735

3,2485

67,0

2015

3,2927

4,5533 (3,2927+1,2606)

5,3553 (4,5533+0,8020)

3,2729

 

99,4

71,9

61,0

2016

3,2227

4,0247 (3,2227+0,8020)

3,7817

 

117,0

94,0

   До таблиці необхідно дати деякі пояснення:

   1. Цифри 2012-2014 років свідчать про те, що утримання дитячих садочків завжди було значною частиною (64-70%) видатків загального фонду селищного бюджету. При цьому сам розмір витрат на утримання ДНЗ весь час зростав.

   2. Викладки за 2015-2016 роки показують, що витрати на утримання садочків продовжують зростати. При цьому, Бюджетним кодексом України на ці роки, витрати на ДНЗ передбачалися уже не в селищному, а в районному бюджеті.

   3. У 2015 році селищна рада намагалася фінансувати садочки за рахунок селищного бюджету, хоча для цього необхідно було спрямувати практично весь (99,4%) загальний фонд. Це значить, що на освітлення вулиць, утримання клубу та бібліотеки в с. Канора, опалення та освітлення будівлі селищної ради, виплату заробітної плати працівникам і т.д., коштів зовсім не залишалося.

   4. Для вирішення цих питань і утримання садочків у своєму підпорядкуванні, депутати селищної ради були змушені спрямувати на фінансування садочків всі кошти від перевиконання селищного бюджету в розмірі 1,1838 млн. грн. За ці кошти, наприклад, можна було відремонтувати аварійні покрівлі та димовентканали багатоквартирних будинків. Та навіть цього не вистачило, довелося просити у бюджетів вищих рівнів субвенцію в розмірі 802 тис. грн.

   5. Проект бюджету на 2016 рік показав, що для утримання дитячих садочків потрібно більше коштів (117%), ніж їх передбачається у загальному фонді селищного бюджету. Навіть з обіцяною бюджетами вищих рівнів субвенцією в розмірі 802 тис. грн., майже весь загальний фонд (94,0%) треба було витратити лише на дитячі садочки.

   6. Повністю паралізувати свою роботу, знову залишити мешканців та їхні квартири під аварійними покрівлями, селищна рада не могла собі дозволити і була змушена передати садочки у районне підпорядкування, у відповідності з чинним законодавством. Тим більше, що на протязі 2015 року районна влада мала можливість підготуватися до цього кроку.

   7. Щоб зменшити напругу перехідного періоду, для забезпечення безперебійної роботи садочків, забезпечення прав вихованців і їхніх батьків, систематичної виплати заробітної плати працівникам, гарантованої оплати за комунальні послуги та енергоносії, рішенням депутатів селищної ради до районного бюджету спрямовано одноразову субвенцію в сумі 1,2606 млн. грн., крім того ще 39,8 тис. грн. на потреби закладів культури. Дана субвенція (разом 1,3004 млн. грн.) фінансово забезпечить роботу дитячих садочків, клубу і бібліотеки на протязі 4-х місяців 2016 року за рахунок селищного бюджету.

Селищна рада

Переглядів: 1337 | Додав: Admin | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 1
1 Валентина  
0
Навіщо взагалі клуби та бібліотеки потрібні, й так туди ніхто не ходить, одні витрати на них!

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Copyright MyCorp © 2024